۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱

خلیلی به مهر خبر داد:

افزایش میانگین تولید سیب زمینی در دماوند

افزایش میانگین تولید سیب زمینی در دماوند

دماوند - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی دماوند از افزایش میانگین تولید سیب زمینی در هر هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی 92 میزان تولید این محصول در هر هکتار به 35 تن رسید که در مقایسه باسال گذشته به میزان پنج تن در هر هکتار افزایش داشته است.

حمیدرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از تجهیزات پیشرفته و مکانیزاسیون، به کارگیری سیب زمینی کار اتوماتیک و آبیاری تحت فشار باعث کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد در سطح زیرکشت شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته میزان برداشت محصول از واحد نمونه سال، 70 تن در هرهکتار بوده و در سال زراعی جاری این عملکرد به 95 تن در هکتار رسیده است.
 
رئیس جهادکشاورزی دماوند با بیان اینکه قیمت فروش سیب زمینی در سال 91 پائین تر از قیمت تمام شده محصول بود، گفت: این امر در سال زراعی جاری کاهش رغبت و عدم تمایل کشاورزان را به کاشت این محصول درپی داشته است.
 
خلیلی اظهار داشت: اگرچه سطح زیرکشت سیب زمینی به یک سوم کاهش یافته و به کشت سبزی، صیفی و گندم اختصاص یافت و به طور معمول باید شاهد کاهش مقدار قابل توجهی از تولید باشیم اما افزایش میانگین تولید درسطح بگونه ای این کاهش را جبران کرده است.
 
وی عنوان کرد: در سال گذشته از یک هزار و 500 هکتار زیرکشت 45 هزار و 500 تن (با میانگین 30 تن در هر هکتار) سیب زمینی برداشت شد و امسال از یک هزار و 300 هکتار بیش از 42 هزار تن (با میانگین 35 تن در هر هکتار) محصول بدست آمد.

سیب زمینی شهرستان دماوند بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب این منطقه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 2159526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha